ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τι θα γίνει αν οι Βρυξέλλες επιβάλουν εισαγωγικούς δασμούς 20% στην Κίνα
Στα 4 δισεκατομμύρια ευρώ υπολογίζεται το κόστος για το Πεκίνο από τους δασμούς ΕΕ στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, υπολογίζει νέα ανάλυση από το γερμανικό Ινστιτούτο Kiel για την παγκόσμια οικονομία.
Όπως αναφέρεται στην ανάλυση, την οποία δημοσιοποιεί το Bloomberg, ο αριθμός των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων που εισάγονται στην ΕΕ θα μειωθεί κατά 25% -δηλαδή κατά περίπου 125.000 οχήματα- εάν οι Βρυξέλλες επιβάλουν εισαγωγικούς δασμούς 20%, ενώ οι πωλήσεις οχημάτων τοπικής παραγωγής πιθανότατα θα αυξηθούν σχεδόν κατά το ίδιο ποσό.
Η απειλή μιας διευρυνόμενης εμπορικής σύγκρουσης κλιμακώνει τις εντάσεις με την Κίνα πριν από την απόφαση της ΕΕ για τους δασμούς.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπό την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν έχει επιδοθεί σε ένα μπαράζ εμπορικών ερευνών κατά του Πεκίνου για λόγους αντιντάμπινγκ και αθέμιτων επιδοτήσεων, ειδικά στον τομέα της καθαρής τεχνολογίας. Η ΕΕ πρέπει να ενημερώσει τους κινέζους εξαγωγείς εάν σκοπεύει να επιβάλει δασμούς -και πόσο υψηλοί θα είναι- στα ηλεκτρικά οχήματά τους μέχρι τις αρχές Ιουνίου, και θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ ένα μήνα αργότερα.
«Δεν θέλω να βρεθώ βάναυσα αντιμέτωπη για δεύτερη φορά με άλλους να εκμεταλλεύονται την αφέλειά μας», δήλωσε η γερμανίδα υπουργός Εξωτερικών Αναλένα Μέρμποκ σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Handelsblatt, επικαλούμενη την προηγούμενη εξάρτηση της χώρας από τη ρωσική ενέργεια. «Πρέπει να προστατεύσουμε τα συμφέροντά μας».
Κινεζικά αντίποινα
Η μελέτη δεν λαμβάνει υπόψη πιθανά κινεζικά αντίποινα, τα οποία θα έπρεπε να αναμένονται, ανέφερε το ινστιτούτο. Δεν είναι επίσης σαφές ποιο ακριβώς θα είναι το επίπεδο των δασμών εάν η ΕΕ αποφασίσει να επιβάλει κυρώσεις. Το Πεκίνο έχει στείλει σήμα ότι είναι έτοιμο να επιβάλει δασμούς έως και 25% σε εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες, κάτι το οποίο θα έπληττε περισσότερο τα αυτοκίνητα όπως η Mercedes-Benz και η BMW.
Σε μια τέτοια περίπτωση, οι καταναλωτές είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν υψηλότερες τιμές για τα ηλεκτρικά οχήματα ως αποτέλεσμα ενδεχόμενων δασμών, καθώς η ευρωπαϊκή παραγωγή είναι σημαντικά πιο ακριβή, ανέφερε το ινστιτούτο. Η BYD, η οποία σχεδιάζει να δημιουργήσει μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη, ανακοίνωσε ότι θα φέρει το χάτσμπακ Seagull αξίας 10.000 δολαρίων στην ΕΕ το επόμενο έτος.
Οι υψηλότερες τιμές θα μπορούσαν να αποτελέσουν εμπόδιο στη στροφή προς τα EVs στην ΕΕ η οποία σχεδιάζει να έχει σχεδόν τερματίσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035. Αυτό, όμως, προϋποθέτει οι πολίτες χαμηλού εισοδήματος, ιδιαίτερα στα νότια και ανατολικά κράτη μέλη, να μπορούν να αντέξουν οικονομικά την μπαταρία -εναλλακτικές λύσεις, σημειώνει το Bloomberg.
«Δεν είναι σε καμία περίπτωση δεδομένο ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα καλύψουν το κενό», δήλωσε ο Julian Hinz, εμπορικός ερευνητής στο Ινστιτούτο του Kiel. «Κινέζοι κατασκευαστές [από την άλλη] όπως η BYD θα μπορούσαν επίσης να καλύψουν την τοπική ζήτηση με νέα εργοστάσια στην Ευρώπη».
Πηγή: ΟΤ
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ9 ώρες ago
Σοκ στην Σκιαθο – Έφυγε η Αναστασία Τζιαφα
-
ΕΛΛΑΔΑ11 ώρες ago
Καιρός: Άνοιξαν οι ουρανοί στην Αθήνα – Οι περιοχές που θα χτυπηθούν πιο σοβαρά
-
ΕΛΛΑΔΑ15 ώρες ago
Ιορδάνης Χασαπόπουλος: Με παγκρεατίτιδα στο νοσοκομείο
-
ΕΛΛΑΔΑ16 ώρες ago
Πάτρα: Πρώτη αποβολή για χρήση κινητού – Καταχρηστική η συμπεριφορά της διευθύντριας, λένε οι γονείς
-
ΕΛΛΑΔΑ11 ώρες ago
Αιγάλεω: Μοτοσικλετιστής παρέσυρε και εγκατέλειψε 6χρονο – Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ22 ώρες ago
Tupperware: Η 78χρονη εταιρεία ρίχνει «αυλαία», αλλά ο θρύλος της μένει ακόμα εδώ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ10 ώρες ago
JP Morgan: Ο Τζέιμι Ντίμον «ανησυχεί» και παρεμβαίνει για επιτόκια και ύφεση στις ΗΠΑ – Ο λόγος
-
VIDEO10 ώρες ago
Σε επιφυλακή η Περιφέρεια για την κακοκαιρία. Επιδείνωση του καιρού και ενδεχόμενο χαλαζοπτώσεων