Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι απασχολεί τους CEOs των σούπερ μάρκετ – Οι ανησυχίες και οι προσδοκίες

Published

on

ot superMarket223 768x450 1 620x350.png

Ανάπτυξη προβλέπουν για τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων 8 στους 10 CEOs, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της NielsenIQ.

Όσον αφορά στην πορεία του γενικότερου κλάδου των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, οι προβλέψεις είναι επίσης θετικές, ωστόσο πιο συγκρατημένες σε σχέση με την περασμένη χρονιά, προφανώς και λόγω της υποχώρησης των πληθωριστικών φαινομένων, οι οποίες και αναμένονται.

Σταθερότητα στους όγκους πωλήσεων

Ένα από τα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας, όπως την παρουσίασε ο Βάιος Δημοράγκας, Managing Director της NielsenIQ, αφορά την προσδοκία για τους πωλούμενους όγκους: Την περασμένη χρονιά υπήρξε διάχυτη η ανησυχία ότι οι αυξήσεις των τιμών θα οδηγήσουν σε μείωση της κατανάλωσης, κάτι που δε συνέβη, καθώς με βάση τις μετρήσεις της NielsenIQ για το 2023, η ζήτηση παρέμεινε σταθερή.

Φέτος, οι άνθρωποι της αγοράς, προφανώς ορμώμενοι από το περσινό αποτέλεσμα, προβλέπουν σε μεγάλο βαθμό σταθερότητα, με 1 στους 5 να προβλέπει ανάπτυξη μεγαλύτερη του 2%.

Advertisement

Ποιες είναι οι ανησυχίες

Όσον αφορά τώρα στις βασικές τους ανησυχίες, την πρώτη θέση κατέχει η μειούμενη αγοραστική δύναμη των αγοραστών, ενώ δεν προκαλεί έκπληξη η σημαντική αύξηση των απαντήσεων για την εντεινόμενο κρατικό έλεγχο της αγοράς, και κατ’ επέκταση στο κατά πόσο αυτός ο έλεγχος επηρεάζει τη ελκυστικότητα της χώρας ή και την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για την προσέλκυση επενδύσεων.

Την ίδια στιγμή συνεχίζει να είναι σημαντική, ωστόσο αρκετά μειωμένη σε σχέση με την περασμένη χρονιά, η ανησυχία για τον πληθωρισμό, καθώς και το κόστος παραγωγής.

Στον αντίποδα, στους κυρίους πυλώνες ανάπτυξης, οι προμηθευτές αναφέρουν την εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά, καθώς και εν γένει την καινοτομία με ένα ποσοστό 72%.

Η άποψη αυτή φαίνεται να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς μέσα από την ανάλυση των δεδομένων της αγοράς της NielsenIQ από τον Δημήτρη Βελισσαρίδη, Senior Customer Success Analyst, διαπιστώθηκε ότι το 12% των προϊόντων που πωλήθηκαν στην αγορά το 2023 ήταν νέα, ενώ σημαντικό εύρημα της ίδιας ανάλυσης αποτελεί το γεγονός οι νέοι κωδικοί είναι αυτοί που οδηγούν την ανάπτυξη των πωλήσεων, ειδικά για τις μεγάλες προϊόντικές κατηγορίες του μη τρόφιμου, οι οποίες και χαρακτηρίζονται από υψηλό R&D.

Εξορθολογισμός του κωδικολογίου

Ταυτόχρονα ωστόσο με την τοποθέτηση νέων προϊόντων πάνω στα ράφια, θα πρέπει να γίνει και ένας εξορθολογισμός του κωδικολογίου μέσα στις διαφορετικές προϊόντικές κατηγορίες, καθώς με βάση την ανάλυση του τμήματος Advanced Analytics της NielsenIQ, μόλις το 18% των κωδικών πραγματοποιεί το 80% του τζίρου των FMCGs στα σούπερ μάρκετ.

Advertisement

Όπως χαρακτηριστικά σχολίασε ο Κωνσταντίνος Μπάμπος, Senior Business Partner, «το γεγονός ότι το 42% των κωδικών που βρίσκονται πάνω στα ράφια κάνουν μόλις το 2% του τζίρου (αποτελούν τα λεγόμενα “tails”) θα πρέπει να κινητοποιήσει τόσο τους προμηθευτές όσο και τους λιανέμπορους, καθώς η απόσυρση μη αποδοτικών κωδικών από τα καταστήματα θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση του κόστους, που συνδέεται με την διαχείριση, τα logistics, της πρώτες ύλες, και άρα τελικά να αυξήσει την κερδοφορία, μειώνοντας ταυτόχρονα και την πολυπλοκότητα».

Πηγή: ot.gr

Περισσότερα Εδω

Advertisement
BANNER ΠΑΝΘΕΣΑΛΛΙΚΗ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ver1 01
BANNER 300X250
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement
Advertisement sogabros
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Μετάβαση στο περιεχόμενο