Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

ΕΛΛΑΔΑ

Προαστιακός: Η πρώτη επέκταση έρχεται 15 χρόνια μετά

Published

on

20009994 620x350.jpg

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα κατασκευής του προαστιακού σιδηροδρόμου της Δυτικής Αττικής, με στόχο η νέα γραμμή να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί για χρήση στο επιβατικό κοινό το 2026. Ουσιαστικά πρόκειται για την «αναγέννηση» τμήματος της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Κορίνθου, στο τμήμα Ανω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα. Το έργο αποτελεί την πρώτη επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου, εδώ και περίπου 15 χρόνια.

Το κόστος του έργου θα ανέλθει στο ποσό των 132,61 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ

Με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου ο προαστιακός της Αθήνας θα αποκτήσει άλλη μια σύγχρονη, ηλεκτροτροφοδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή μήκους 36 χλμ., η οποία θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια της πρωτεύουσας, τη βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου – Ελευσίνας, αλλά και τη Δυτική Αττική μέχρι τα Μέγαρα.

Με την αναμενόμενη λειτουργία της κατά το πρώτο εξάμηνο του 2026, η γραμμή Ανω Λιόσια – Μέγαρα θα είναι η τέταρτη γραμμή του προαστιακού δικτύου της Αττικής, η οποία θα προστεθεί στις γραμμές Χαλκίδα – Αθήνα, Πειραιάς – Κιάτο και Πειραιάς – Αεροδρόμιο.

Προαστιακός: Οι σταθμοί και τα δρομολόγια

Στη διαδρομή Ανω Λιόσια – Μέγαρα θα λειτουργήσουν συνολικά οκτώ νέοι σταθμοί, οι οποίοι θα είναι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα και Παλαιός ΣΣ Μεγάρων.

Οταν θα είναι έτοιμη η νέα γραμμή, τα τρένα θα ξεκινούν τα δρομολόγιά τους από τον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας, κάνοντας στάσεις στους σταθμούς «Αγιοι Ανάργυροι» και «Πύργος Βασιλίσσης», ενώ στη συνέχεια θα εισέρχονται στον σταθμό των Ανω Λιοσίων και θα συνεχίζουν προς τα Μέγαρα.

Advertisement

Οι επιβάτες μέσω μετεπιβίβασης θα μπορούν να φτάνουν στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ με μετεπιβίβαση στον σταθμό Λαρίσης (Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών) θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε όλο το δίκτυο των 70 σταθμών του μετρό της  Αθήνας.

Ανάδοχος του έργου που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης είναι η ΜΕΤΚΑ – μέλος της METLEN, ενώ αναθέτουσα αρχή είναι ο ΟΣΕ. Το κόστος του έργου θα ανέλθει στο ποσό των 132,61 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (106,95 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ).

Το αντικείμενο του έργου

Συνοπτικά, το αντικείμενο του έργου αφορά την κατασκευή μονής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Ανω Λιόσια μέχρι τον παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, πάνω στον άξονα της μετρικής γραμμής των ΣΠΑΠ, εξυπηρετώντας τις πυκνοκατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων.

Επιπροσθέτως, θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς και έναν σημαντικό αριθμό άλλων εγκαταστάσεων, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης των επιβατών και στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου.

Το έργο αφορά την ανακαίνιση της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής με νέα υλικά και πιστοποίησή της στις αρχές της διαλειτουργικότητας, ενώ περιλαμβάνει εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής τύπου τρόλεϊ 25 kV/50 Hz, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 με τηλεδιοίκηση και πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις στους σταθμούς του έργου. Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση με διασυνδέσεις με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ).

Advertisement

Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνεται και ο κλάδος της γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.

Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ»



Περισσότερα Εδω

Advertisement
BANNER ΠΑΝΘΕΣΑΛΛΙΚΗ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ver1 01
BANNER 300X250
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement
Advertisement sogabros
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Μετάβαση στο περιεχόμενο