AUTO-MOTO
Η Ε.Ε. καθυστερεί επίτηδες την απόφαση της για τους δασμούς στα κινέζικα EV λόγω… εκλογών
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, με στόχο τις εταιρείες BYD, SAIC Group και Geely, με σχέδια επιβολής δασμών στα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα. Σύμφωνα με προηγούμενες αναφορές, τα σχέδια είχαν αρχικά προγραμματιστεί να ανακοινωθούν έως τις 5 Ιουνίου. Ωστόσο, όπως αναφέρει το Reuters, η νέα ημερομηνία για την ανακοίνωση της επιβολής προσωρινών δασμών έχει οριστεί για τις 10 Ιουνίου, μετά τις εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η καθυστέρηση οφειλόταν σε τεχνικά προβλήματα της τελευταίας στιγμής με τα έγγραφα. Μέχρι στιγμής, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει παράσχει σχόλια για το θέμα αυτό.
Ωστόσο, στην ίδια έκθεση σημειώνεται περαιτέρω ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προειδοποίησε επίσημα τις τρεις κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που βρίσκονται υπό έρευνα κατά των επιδοτήσεων, ότι τα στοιχεία που παρείχαν για την έρευνα ήταν ανεπαρκή.
Σύμφωνα με τα εμπορικά δεδομένα του 2023, για κάθε επιπλέον δασμό 10% που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση πέραν του υφιστάμενου 10%, οι Κινέζοι εξαγωγείς ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα χάσουν περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το Reuters ανέφερε ότι προηγούμενες έρευνες επιδοτήσεων που ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Ένωση για άλλα προϊόντα που εισάγονται από την Κίνα οδήγησαν σε πρόσθετους δασμούς που κυμαίνονταν από περίπου 9% έως 26% για τις σχετικές εταιρείες, ενώ οι δασμοί για τις κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενδέχεται να κυμαίνονται μεταξύ αυτού του εύρους.
Το δημοσίευμα ανέφερε επίσης ότι η Κίνα ενδέχεται να προετοιμάζει εναλλακτικά σχέδια για μελλοντικές διαπραγματεύσεις. Εάν αρκετά μέλη της ΕΕ αντιταχθούν στους προσωρινούς δασμούς μετά από τέσσερις μήνες, ενδέχεται να υπάρξουν αμφισβητήσεις κατά των δασμών της ΕΕ, οι οποίες ενδεχομένως να οδηγήσουν στην ακύρωσή τους.
Σύμφωνα με προηγούμενη ανάλυση της Trendforce, με τη σταδιακή κατάργηση των επιδοτήσεων της Κίνας και την αυξανόμενη διείσδυση των EV στην αγορά της Ε.Ε. ο ρυθμός ανάπτυξης της κινεζικής αγοράς EV αρχίζει να επιβραδύνεται. Αυτό, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, ωθεί πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να επεκταθούν διεθνώς. Ωστόσο, ενδέχεται να έχουν να αντιμετωπίσουν διάφορες προκλήσεις, όπως η έρευνα για τον αντισταθμιστικό δασμό που είναι μία από αυτές.
-
VIDEO8 ώρες ago
ΘΛΙΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΑΛ. ΠΛΑΣΤΑΡΑ – ΕΦΥΓΕ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 55 ΕΤΩΝ ΝΙΚΗΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ
-
ΕΛΛΑΔΑ9 ώρες ago
Απαγορευτικό απόπλου στον Πειραιά: Βλάβη σε πλοίο – Ταλαιπωρία για 40 επιβάτες
-
ΕΛΛΑΔΑ10 ώρες ago
Αλέξανδρος Γιωτόπουλος: Στο νοσοκομείο με πνευμονική εμβολή ο καταδικασμένος ως αρχηγός της 17 Νοέμβρη
-
ΕΛΛΑΔΑ13 ώρες ago
Αυτές είναι οι χώρες που κινδυνεύουν περισσότερο από διαρρήξεις – Σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα!
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ22 ώρες ago
ΠΑΣΟΚ: Χωρίς να ξεδιπλώσουν πλήρως την ατζέντα τους οι έξι υποψήφιοι μίλησαν για την επόμενη μέρα
-
ΕΛΛΑΔΑ18 ώρες ago
Γλυφάδα: Σοκάρουν οι λεπτομέρειες του άγριου ξυλοδαρμού της 14χρονης από συνομήλικες – Ο εφιάλτης που βίωνε
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ11 ώρες ago
Μάντζος: Η Ελλάδα δεν μπορεί να μείνει παθητικός παρατηρητής της τουρκικής προκλητικότητας σε Αιγαίο και Κύπρο
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ11 ώρες ago
Γλαβίνας: Ο χαμένος του debate του ΠΑΣΟΚ είναι η Νέα Δημοκρατία