AUTO-MOTO
Dacia Bigster: O μεγάλος αδελφός…
Με μια ονομασία συνδηλωτική του χαρακτήρα του, το νέο, μεσαίου μεγέθους SUV της Dacia προσγειώνεται σε μια ιδιαίτερη δημοφιλή κατηγορία με αξιώσεις διεκδικώντας το δικό του μερίδιο χάρη στο συνδυασμό αρετών που συνεπάγεται το όνομα της φίρμας.
Έχοντας δει το νεότερο Duster και το ομώνυμο πρωτότυπο που η Dacia παρουσίασε το 202, η αισθητική του Bigster δεν επιφυλάσσει ιδιαίτερες εκπλήξεις με τους σχεδιαστές να έχουν δώσει έμφαση στις λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν την περιπετειώδη κατηγορία (περιμετρικά πλαστικά γύρω από το αμάξωμα, οι τετραγωνισμένοι θόλοι, οι αναβατήρες και οι ποδιές μπροστά και πίσω), εξασφαλίζοντας μια σαφή off-road εικόνα.
Όπως και το Duster πολλές από τις πλαστικές επιφάνειες αποτελούνται από το υλικό Starkle αποτελούμενο έως και κατά 20% από ανακυκλωμένο πολυπροπυλένιο προς όφελος μιας συνολικής βιωσιμότητας. Το συγκεκριμένο υλικό δεν βάφεται κάτι που συνηγορεί στην βιωσιμότητα αλλά και σε μια πιο σκληροτράχηλη εικόνα ενώ, στοιχεία όπως τα προστατευτικά πλαστικά και οι αναβατήρες έχουν υποστεί μια επεξεργασία που τα καθιστά πιο ανθεκτικά στις φθορές.
Εκείνοι που είναι εξοικειωμένοι με το Duster θα αναγνωρίσουν την αισθητική των φωτιστικών σωμάτων και της γρίλιας, ενώ το ίδιο ισχύει για το απολύτως οικείο σχεδιαστικά εσωτερικό το οποίο όμως έχει αναπροσαρμοστεί εξοπλιστικά προκειμένου να συμβαδίζει με τις απαιτήσεις του κοινού ενός οικογενειακού SUV αλλά και στις ούτως ή άλλως μεγαλύτερες διαστάσεις του μοντέλου με μήκος 4,57 μ.
Το Bigster επωφελείται ως standard από μια κεντρική οθόνη 10,1 ιντσών για το infotainment το οποίο ενσωματώνει Apple CarPlay και Android Auto και βασίζεται στην τελευταία εκδοχή λειτουργικού της Dacia. Χαμηλότερα παρεπιδημούν οι φυσικοί διακόπτες για τον έλεγχο του κλιματισμού ενώ τον ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων αναλαμβάνει μια οθόνη από 7,0 έως 10,1 ιντσών, αναλόγως την έκδοση.
Σε επίπεδο χωροταξίας, η Dacia υπόσχεται την μεγαλύτερη ευρυχωρία στην κατηγορία και άνετη μετακίνηση για πέντε ενηλίκους επιβαίνοντες και τις αποσκευές τους. Οι τελευταίες φιλοξενούνται σε πορτ μπαγκάζ που ξεκινά από το ομολογουμένως θεαματικό μέγεθος των 667 λίτρων. Ανεξαρτήτως έκδοσης το Bigster διαθέτει ρυθμιζόμενο καθ΄ύψος του πάτωμα στον χώρο αποσκευών αλλά και προσφέρει τη δυνατότητα αναδίπλωσης της πίσω σειράς καθισμάτων κατά 40/20/40, εξασφαλίζοντας χώρο έως και 2,7 μέτρων για την μεταφορά επιμήκων αντικειμένων.
Όπως και στο Duster, η καμπίνα του Bigster βρίθει από χρηστικές λεπτομέρειες όπως οι βάσεις και γάντζοι στήριξης για μικροαντικείμενα έως tablet ενώ δεν λείπουν τα YouClip στο ταμπλό, την κεντρική κονσόλα αλλά και στο πορτ μπαγκάζ.
Στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγεται πανοραμική ηλιοροφή αλλά η δυνατότητα αγοράς του Sleep Pack ήδη γνωστού από το επταθέσιο Jogger το οποίο μετατρέπει το Bigster σε ένα φιλόξενο χώρο για παραμονή στην ύπαιθρο.
Σε τεχνολογικό επίπεδο, το Bigster βασίζεται στην γνωστή αρχιτεκτονική CMF-B η οποία φιλοξενεί μεταξύ άλλων και το Clio. Ως αποτέλεσμα η γκάμα του ξεκινά με την έκδοση TCe 140 η οποία συνδυάζει ένα τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρου με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt και μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, αποδίδοντας 140 ίππους και 230 Nm ροπής και εξασφαλίζοντας, χάρη στην ήπια υβριδική τεχνολογία χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 129 γρ./χλμ.
Δίνει την σκυτάλη στην τετρακίνητη έκδοση TCe 130 η οποία εφοδιάζεται με το ίδιο κινητήριο σύνολο αλλά αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής προσφέροντας εκτός από κίνηση στους τέσσερις τροχούς και μια σειρά επιπλέον προγραμμάτων ( Off-Road, Mud/Sand και Snow που αφορούν την καλύτερη αξιοποίηση των δυνατότητων της εκτός πεπατημένης.
Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η έκδοση Hybrid 155, αποτελούμενη από κινητήρα βενζίνης 1,8 λίτρων, ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 1,4 kWh. Η υβριδική λειτουργία επιτρέπει έως και την ολοκλήρωση του 80% των διαδρομών σε αστικές συνθήκες με αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, σύμφωνα με τις συστάσεις της Dacia ενώ περιορίζει την μέση κατανάλωση καυσίμου σε 4,9 λίτρα/100 χλμ.
Στον εξοπλισμό του Bigster συγκαταλέγονται μια πλήρης σουίτα συστημάτων ασφάλειας και άνεσης, μεταξύ των οποίων, σύστημα διατήρησης της πορείας στην λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώρισης οδικής σήμανσης, ανίχνευσης της κόπωσης του οδηγού, e-call και αυτόνομης πέδησης με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν επίσης ο διζωνικός κλιματισμός, κάμερα οπισθοπορείας και πίσω αισθητήρες στάθμευσης, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, ράγες οροφής και τροχοί 17 ιντσών.
-
ΕΛΛΑΔΑ24 ώρες ago
Μπάμπης Αγρολάμπος: Πέθανε ξαφνικά σε ηλικία 59 ετών
-
ΚΟΣΜΟΣ23 ώρες ago
Πώς ο Ερντογάν έβαλε σε μπελάδες το δήμαρχο της Νέας Υόρκης – Τι συνέβη με το«Τουρκικό Σπίτι»
-
ΕΛΛΑΔΑ22 ώρες ago
Εύβοια: 38χρονος μαχαίρωσε τον θείο του – Πήγε αιμόφυρτος στο καφενείο του χωριού να ζητήσει βοήθεια
-
ΕΛΛΑΔΑ22 ώρες ago
«Στοπ» του ΣτΕ στην αναθεώρηση των όρων δόμησης στον Χολαργό
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ6 ώρες ago
Λάρισα – Σύλλογος εργαζομένων ΚΕΘΕΑ: Σε εργασιακή ανασφάλεια οι εργαζόμενοι των οποίων λήγουν οι συμβάσεις
-
LIFESTYLE23 ώρες ago
F1: Χάμιλτον, Αλόνσο, Φερστάπεν και Λεκλέρ στους πιο σέξι πιλότους για το People
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ2 ώρες ago
Παρουσιάζεται το βιβλίο «Κομοτηνή στο πιάτο» στο Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ10 ώρες ago
Ανεβάζει στροφές ο Τσίπρας – Εκδήλωση του Ινστιτούτου για την οικονομία