AUTO-MOTO
Nissan: «Οι κανονισμοί σκότωσαν το GT-R και όχι εμείς»
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Δυστυχώς όλα τα καλά στη ζωή έχουν ένα αναπόφευκτο τέλος. Το θρυλικό GT-R βρίσκεται στην παραγωγή από τον Δεκέμβριο του 2007, αλλά ο χρόνος του τελειώνει. Έχει αποσυρθεί από τις περισσότερες αγορές και το τελευταίο μοντέλο της τελευταίας ειδικής έκδοσης, θα παραδοθεί στα τέλη του επόμενου έτους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Αλλά η Nissan νιώθει την ανάγκη να ξεκαθαρίσει πως δεν «σκοτώνει» το supercar επειδή το θέλει, αλλά επειδή είναι υποχρεωμένη να το κάνει.
Σε συνέντευξή του στο περιοδικό Top Gear, ο Pierre Loing, επικεφαλής των παγκόσμιων προϊόντων της αυτοκινητοβιομηχανίας, εξήγησε γιατί το GT-R ζει με δανεικό χρόνο: «Πωλείται εδώ και 17 χρόνια και θα θέλαμε να το κρατήσουμε άλλα 17 , αλλά οι κανονισμοί δεν μας το επιτρέπουν» Πράγματι, το supercar αποσύρθηκε από την Ευρώπη τον Ιούλιο του 2021, όταν εισήχθησαν νέοι κανονισμοί θορύβου. Μέχρι τότε, είχε ήδη αποσυρθεί από την αγορά της Αυστραλίας, επειδή δεν πληρούσε αυστηρότερους κανονισμούς για τα τεστ πρόσκρουσης σε πλευρικές συγκρούσεις.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Όταν η γενιά ενός αυτοκινήτου τελειώνει (στα 4 με 6 χρόνια συνήθως), αυτό σημαίνει ότι η αντικατάστασή του είναι προ των πυλών από μία νέα. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει για το R35 καθώς όταν η παραγωγή τελειώσει το 2025, η Nissan δεν θα έχει άλλο αυτοκίνητο για να καλύψει το κενό στο εργοστάσιο Tochigi στην Ιαπωνία.
Το περσινό πρωτότυπο Hyper Force άφησε να εννοηθεί η προοπτική ενός αμιγώς ηλεκτρικού R36 με μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Ωστόσο, ας θυμηθούμε πόσο καιρό χρειάστηκε η Nissan για να λανσάρει την απερχόμενη γενιά. Μάλιστα στις αρχές του 2024, ο διευθυντής σχεδιασμού προγράμματος της Nissan, Giovanny Arroba, πρότεινε ότι το επόμενο GT-R θα λανσαριστεί μέχρι το 2030. Αποκάλεσε το Hyper Force ένα «τολμηρό αλλά απτό όνειρο που θα επιτευχθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας».
Άλλα μεγάλα «θύματα» των αυστηρότερων κανονισμών
Η αυστηρότερη νομοθεσία έφερε το τέλος σε αρκετά οχήματα επιδόσεων στην Ευρώπη όπως τα: Toyota GR86, Subaru BRZ, Porsche Boxster, Porsche Cayman (λόγω αυστηρότερων νόμων για την κυβερνοασφάλεια). Επιπλέον, η Mazda απέσυρε τον κινητήρα 2,0 λίτρων του MX-5 Miata, αφήνοντας στους λάτρεις του roadster μόνο τη μικρότερη μονάδα των 1,5 λίτρων.
-
ΕΛΛΑΔΑ18 ώρες ago
Στη φάκα και γνωστός επιχειρηματίας, ιδιοκτήτης ΠΑΕ για την απάτη καρουζέλ εκατομμυρίων ευρώ
-
ΕΛΛΑΔΑ15 ώρες ago
Συνελήφθη πεζός για την εμπλοκή του σε θανατηφόρο τροχαίο με οδηγό μηχανής
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ8 ώρες ago
Η «αριθμητική» μιας διαγραφής |
-
ΕΛΛΑΔΑ20 ώρες ago
Παπαζάχος για σεισμό στη Χαλκιδική: «Δεν αποκλείεται να σπάσει το ρήγμα με δόνηση 6 Ρίχτερ»
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ2 ώρες ago
Πριν η υπακοή αγοραζόταν με 41% τώρα με παραπομπή στο πειθαρχικό, στον λαό δεν αρέσει όμως πια το σανό
-
ΕΛΛΑΔΑ58 λεπτά ago
Hellenic Train: Οι αλλαγές στα δρομολόγια των τρένων λόγω στάσης εργασίας των μηχανοδηγών στις 24 Σεπτεμβρίου
-
ΕΛΛΑΔΑ4 ώρες ago
Αποκάλυψη in: Οι δύο εταιρείες «πυλώνες» του καρουζέλ που έφερε στο φως η Αρχή για το Ξέπλυμα Χρήματος – Τα άγνωστα στοιχεία του πορίσματος
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ6 ώρες ago
Οι παγίδες για τον Μητσοτάκη στην υπόθεση της αποπομπής του Σαλμά