AUTO-MOTO
Αυτοκίνητο: Καταργήθηκαν οι πινακίδες με τα κόκκινα γράμματα – Τι ισχύει για τους κατόχους τους
Οι πινακίδες κυκλοφορίας με τα κόκκινα γράμματα και αριθμούς σε λευκό φόντο σταμάτησαν να εκδίδονται, με πολλούς να αναρωτιούνται τους λόγους της κατάργησης τους.
Στην Ελλάδα, οι κόκκινες πινακίδες αυτοκινήτων αποτελούσαν ένα ειδικό προνόμιο που απολάμβαναν οι πολύτεκνες οικογένειες και άλλες ομάδες, όπως οι επαναπατριζόμενοι πολίτες, οι ανάπηροι πολέμου και κάποιες κατηγορίες ναυτικών, προσφέροντάς τους σημαντικές φορολογικές απαλλαγές.
Αυτές οι πινακίδες υποδήλωναν ότι το αυτοκίνητο είχε εισαχθεί ή αγοραστεί με μειωμένη ή και μηδενική φορολογία, ως μέτρο στήριξης προς τις συγκεκριμένες ομάδες.
Τι θα ισχύει στο εξής;
Πρόσφατα, η ελληνική κυβέρνηση κατήργησε την έκδοση νέων κόκκινων πινακίδων και τις αντικατέστησε με τις κανονικές, μαύρα σύμβολα σε λευκό φόντο. Σημειώνεται, βέβαια, ότι τα αυτοκίνητα που ήδη έχουν κόκκινες πινακίδες μπορούν να τις διατηρήσουν μέχρι τη φυσική τους απόσυρση.
Αυτή η αλλαγή έγινε στο πλαίσιο ευρύτερων φορολογικών μεταρρυθμίσεων και απλοποίησης του συστήματος, χωρίς όμως οι συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες να χάνουν τις φοροελαφρύνσεις και τα πλεονεκτήματα που είχαν, αλλά παραμένοντας και οι όποιοι περιορισμοί υπήρχαν.
Τα πλεονεκτήματα και οι περιορισμοί
Οι συγκεκριμένες πινακίδες προσέφεραν ουσιαστικά πλεονεκτήματα για τους δικαιούχους τους, κυρίως μέσα από τη μείωση του κόστους αγοράς και χρήσης αυτοκινήτου. Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα ήταν η σημαντική φορολογική ελάφρυνση κατά την αγορά του αυτοκινήτου. Οι δικαιούχοι απαλλάσσονταν από την καταβολή του τέλους ταξινόμησης, γεγονός που καθιστούσε το αυτοκίνητο πολύ πιο οικονομικό.
Επίσης, οι δικαιούχοι μπορούσαν να εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από το εξωτερικό, τα οποία ήταν και πάλι φθηνότερα λόγω της απαλλαγής από τους φόρους.
Παρά τα πλεονεκτήματα, οι κόκκινες πινακίδες συνοδεύονταν από συγκεκριμένους περιορισμούς για να διασφαλιστεί ότι το προνόμιο χρησιμοποιούνταν σωστά και δεν γινόταν κατάχρηση. Αρχικά, τα αυτοκίνητα με κόκκινες πινακίδες μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μόνο από ιδιώτες και δεν επιτρεπόταν η εμπορική ή επαγγελματική χρήση του οχήματος.
Επίσης, ο κάτοχος του αυτοκινήτου δεν μπορούσε να πουλήσει ή να μεταβιβάσει το όχημα πριν από την πάροδο 3 ετών. Αν η μεταβίβαση γινόταν πριν από την παρέλευση αυτής της περιόδου, οι φόροι και οι δασμοί που είχαν απαλλαχθεί έπρεπε να καταβληθούν.
Συνήθως υπήρχαν περιορισμοί στον κυβισμό του αυτοκινήτου, ώστε οι δικαιούχοι να μην αποκτούν πολυτελή και υπερβολικά μεγάλα οχήματα, αλλά να περιορίζονται σε οχήματα που εξυπηρετούσαν τις ανάγκες τους, ενώ συχνοί ήταν οι έλεγχοι του κράτους ώστε να διασφαλίσει ότι το όχημα χρησιμοποιούνταν σύμφωνα με τις διατάξεις της νομοθεσίας. Μάλιστα, σε περίπτωση παράβασης, οι κυρώσεις ήταν αυστηρές, με πιθανή αφαίρεση του προνομίου και επιβολή προστίμων.
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ώρες ago
Σοκ στην Σκιαθο – Έφυγε η Αναστασία Τζιαφα
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ώρες ago
Καιρός: Άνοιξαν οι ουρανοί στην Αθήνα – Οι περιοχές που θα χτυπηθούν πιο σοβαρά
-
ΕΛΛΑΔΑ8 ώρες ago
Ιορδάνης Χασαπόπουλος: Με παγκρεατίτιδα στο νοσοκομείο
-
ΕΛΛΑΔΑ9 ώρες ago
Πάτρα: Πρώτη αποβολή για χρήση κινητού – Καταχρηστική η συμπεριφορά της διευθύντριας, λένε οι γονείς
-
ΕΛΛΑΔΑ4 ώρες ago
Αιγάλεω: Μοτοσικλετιστής παρέσυρε και εγκατέλειψε 6χρονο – Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ώρες ago
JP Morgan: Ο Τζέιμι Ντίμον «ανησυχεί» και παρεμβαίνει για επιτόκια και ύφεση στις ΗΠΑ – Ο λόγος
-
VIDEO4 ώρες ago
Σε επιφυλακή η Περιφέρεια για την κακοκαιρία. Επιδείνωση του καιρού και ενδεχόμενο χαλαζοπτώσεων
-
ΕΛΛΑΔΑ8 ώρες ago
Στο μικροσκόπιο 140 άτομα για απάτη με εικονικές συναλλαγές και μη απόδοση ΦΠΑ