ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ακτοπλοΐα: Η μεγάλη πρόκληση του γερασμένου στόλου
Πολλαπλές είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η ελληνική ακτοπλοΐα, ενόψει της νέας εποχής, με την ανανέωση του στόλου να αποτελεί μια αναγκαιότητα, καθώς σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία το 86% των ελληνικών ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα είναι άνω των 20 ετών, ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο από το αντίστοιχο ευρωπαϊκό.
Σύμφωνα με την ετήσια ανάλυση της εταιρείας συμβούλων XRTC, ο τελευταίος κύκλος ανανέωσης του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου ολοκληρώθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 2000.
Εκτοτε, όταν παρουσιάστηκαν ανάγκες αντικατάστασης των πλοίων με σκοπό την εξυπηρέτηση των γραμμών λειτουργίας τους δεν προχώρησαν στην κατασκευή νέων πλοίων αλλά εμφανίστηκαν να αντικαθιστούν ή να προσθέτουν στον στόλο τους πλοία μεταχειρισμένα, μεγάλης ηλικίας κατά περίπτωση, ως αποτέλεσμα της αδυναμίας νέων επενδύσεων λόγω της οικονομικής κρίσης και της έλλειψης χρηματοδότησης.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι σε προηγμένα ναυτιλιακά κράτη όπως η Ιαπωνία έχει απαγορευτεί η δρομολόγηση σε πλοία μεγαλύτερα των 10 ετών, σε γραμμές δημοσίου συμφέροντος, ενώ το ίδιο μοντέλο υιοθετεί και η Κίνα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 41% των ελληνικών ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών και με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα μεταχειρισμένα πλοία που να πληρούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, η μόνη λύση είναι η κατασκευή νέων πλοίων.
Οπως αναφέρεται στην έκθεση της XRTC, μόνο οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου, όπως η Attica και η Minoan, έχουν προχωρήσει στον σχεδιασμό κατασκευής νέων πλοίων. Συγκεκριμένα, η Attica έχει προχωρήσει σε συμφωνία με τη Stena RoRo για τη μακροχρόνια ναύλωση δύο πλοίων μήκους 200 μέτρων το καθένα, τα οποία θα ναυπηγηθούν στην Κίνα, ενώ έχει υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας με την ONEX για τη δυνατότητα ναυπήγησης νέων πλοίων.
Η προσαρμογή
Την ίδια ώρα, ο Ομιλος Grimaldi προχωρά σε νέο ναυπηγικό πρόγραμμα, σύμφωνα με το οποίο δύο πλοία προορίζονται για τις Μινωικές Γραμμές.
Καθώς η ακτοπλοΐα καλείται να προσαρμοστεί στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις για μηδενικές εκπομπές άνθρακα, τεχνολογικά δεν έχουν ακόμα επιτευχθεί οι βιώσιμες λύσεις για την αντικατάστασή τους από ανανεώσιμες πηγές, όπως ο ηλεκτρισμός, τα βιοκαύσιμα, η αμμωνία, το υδρογόνο, η μεθανόλη κ.ά. και αυτό από μόνο του προστίθεται στις προκλήσεις της παγκόσμιας ναυτιλίας εν γένει.
Στο πλαίσιο αυτό, η ακτοπλοϊκή αγορά καλείται να βρει τεχνικές λύσεις για τη ναυπήγηση νέων πλοίων φιλικών προς το περιβάλλον, αλλά και σημαντικά κεφάλαια, επισημαίνει η μελέτη της XRΤC.
-
ΕΛΛΑΔΑ19 ώρες ago
Νέες επεκτάσεις και υπογειοποιήσεις γραμμών στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο
-
VIDEO6 ώρες ago
Σοκ στον Βόλο: Χτύπησε τον πατέρα του δύο φορές με ψαροντούφεκο:Στο παν. Λάρισας ο 69 χρόνος πατέρας
-
MEDIA13 ώρες ago
Η μοναδική τηλεοπτική εκπομπή στην Ελληνική τηλεόραση που ξεπέρασε τις 1.300.000 προβολές σε διάστημα 3 μήνων στο youtube είναι του Σάκη Τζήμα που μεταδίδεται απο το μεγαλύτερο Θεσσαλικό κανάλι τον ASTRA TV.
-
VIDEO3 ώρες ago
Oδύνη για τον πρόωρο θάνατο 54χρονου στον Βόλο
-
ΕΛΛΑΔΑ14 ώρες ago
Βόλος: Γιος χτύπησε στο κεφάλι τον πατέρα του με ψαροντούφεκο, ο οποίος δίνει μάχη για τη ζωή του
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ώρες ago
Motor Oil: Διακοπή κυκλοφορίας στην παλιά εθνική οδό Αθηνών-Κορινθού λόγω της φωτιάς
-
ΕΛΛΑΔΑ13 ώρες ago
Εργατικό δυστύχημα στην Εύβοια: Νεκρός 35χρονος δασεργάτης
-
ΕΛΛΑΔΑ14 ώρες ago
Στο «κόκκινο» ο Κηφισός, προβλήματα από την κίνηση στο κέντρο της Αθήνας