AUTO-MOTO
Ηλεκτροκίνηση: Πώς προωθούν οι χώρες της ΕΕ τη φιλική προς το περιβάλλον αυτοκίνηση – Τα μέτρα
Η Ιταλία έχει περισσότερες πόλεις με ζώνες χαμηλών εκπομπών στις οποίες μπορούν να κυκλοφορήσουν αυτοκίνητα με ελάχιστες ή μηδενικές εκπομπές ρύπων σε σχέση με την Γερμανία.
Η Κοπεγχάγη και το Άμστερνταμ είναι δύο πρωτεύουσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν θέσει ως στόχο τη μετατροπή όλου του στόλου των δημόσιων συγκοινωνιών τους από πετρελαιοκίνητα λεωφορεία σε ηλεκτρικά έως το 2025.
Αυτά είναι μόνο δύο από τα 10 σημαντικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η γερμανική εταιρεία συμβούλων M3E με έδρα το Βερολίνο, τα οποία απεικονίζουν την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ευρώπη.
Σε Κοπεγχάγη και Άμστερνταμ αναμένεται έως το 2025 να κυκλοφορούν μόνο ηλεκτρικά λεωφορεία
Στη Νορβηγία, που θεωρείται η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και μέχρι τα πρώτα 43.000 ευρώ δεν υπάρχει ΦΠΑ 25%. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην τιμή λιανικής είναι ιδιαίτερα φθηνό.
Η ισπανική κυβέρνηση υποχρεούται βάσει νόμου να εξοπλίσει τους δημόσιους χώρους στάθμευσης με τουλάχιστον έναν σταθμό φόρτισης για κάθε 20 θέσεις στάθμευσης.
Μέσα στα πλάνα της πολωνικής κυβέρνησης είναι η απαλλαγή των ρύπων που προέρχονται από το διοξείδιο του άνθρακα, καθώς στοχεύει στην κυκλοφορία 1,46 εκατομμύριων ηλεκτρικών και plug in υβριδικών αυτοκινήτων στη χώρα μέχρι το 2030.
Στη Γαλλία η ταξινόμηση ενός αυτοκινήτου με εκπομπές διοξιδίου του άνθρακα άνω των 194 γραμμαρίων/χλμ στοιχίζει επιπλέον 60.000 ευρώ.
Υδρογονοκίνηση παράλληλα με ηλεκτροκίνηση
Ο έλεγχος των εκπομπών ρύπων που ισχύει για τα αυτοκίνητα θα επεκταθεί στον τομέα των οδικών μεταφορών το 2027 για την ΕΕ.
Σήμερα στην Ολλανδία υπάρχει εθνική συμφωνία η οποία προβλέπει να κατασκευαστούν 50 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου έως το 2025. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η Ολλανδία πιστεύει και φροντίζει να βρεθεί ένα βήμα μπροστά στην υδρογονοκίνηση, που, όπως όλα δείχνουν, θα λειτουργεί παράλληλα και ενισχυτικά με την ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια.
Τέλος, η Κύπρος επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) όπου το όφελος μετά και από την απόσυρση του παλιού επαγγελματικού οχήματος αγγίζει τα 15.000 ευρώ ανά όχημα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα η Εσθονία είναι η μόνη χώρα της ΕΕ που δεν προσφέρει φορολογικά προνόμια για ηλεκτρικά οχήματα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ24 ώρες ago
Καρδίτσα: Προς δημοπράτηση η ασφαλτόστρωση του οδικού άξονα Βραγκιανά-Ρόγκια-Όρια Ν. Ευρυτανίας
-
VIDEO22 ώρες ago
ΝΕΕΣ ΠΑΡΑΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΤΑΝΙΕΛ – ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
-
ΕΛΛΑΔΑ24 ώρες ago
Κέρκυρα: Θαλασσοταραχή «έπνιξε» μάνα και κόρη – Ανασύρθηκαν νεκρές
-
ΕΛΛΑΔΑ20 ώρες ago
Χανιά: Καρέ-καρέ η προσπάθεια κλέφτη να διαρρήξει σπίτι – Τον «τσάκωσε» η ιδιοκτήτρια
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ10 ώρες ago
«Μάθε πού ψηφίζεις» στις εκλογές του ΠΑΣΟΚ – Τα εκλογικά τμήματα και το αντίτιμο
-
VIDEO21 ώρες ago
ΖΗΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ – ΟΙ ΑΛΙΕΙΣ ΤΗΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΜΕΤΑ ΤΑ ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ14 ώρες ago
Προεδρική… καμπάνια σχεδιάζει ο Κασσελάκης, «ανοίγματα» Φάμελλου, ανακοινώνει υποψηφιότητα ο Φαραντούρης
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ8 ώρες ago
Π. Παππάς: Δεν προσιδιάζουν σε αριστερούς τα «θα κατεβάσω τους διακόπτες» και «δεν έχει δεύτερη ευκαιρία ο Κασσελάκης»