Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακρίβεια: «Χρυσές» οι μετακινήσεις με πλοίο – Τρεις κατώτατοι μισθοί για μια εβδομάδα ξεκούρασης

Published

on

aktoploika 620x350.jpg

Εκτίναξη των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέτος και άπιαστο όνειρο για πολλούς οι καλοκαιρινές διακοπές σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς. Το κρας τεστ τιμών αποτυπώνει πως η μετακίνηση με πλοίο θα είναι από 10 έως και 40% ακριβότερη με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να καταγράφονται στα ταχύπλοα και στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.

Παρά την πτώση στις τιμές των καυσίμων σε σχέση με πέρυσι και τη διατήρηση του ΦΠΑ στο 13% το σοκ για τον Έλληνα καταναλωτή τείνει να γίνει μόνιμο όσο για τις ακτοπλοϊκές: όσο οι τιμές των εισιτηρίων ανεβαίνουν τόσο ανεβαίνουν και τα κέρδη τους.

Κατατοπιστικό είναι το ρεπορτάζ του MEGA. Για μία τετραμελή οικογένεια οι διακοπές σε νησί ισοδυναμούν με δαπάνη που δεν αντέχει ένα μέσο νοικοκυριό. Μόνο για να φθάσει μία οικογένεια με αυτοκίνητο στη Σκιάθο θα δαπανήσει 419 ευρώ, 430 για Τήνο, 596 ευρώ για Χίο, 632 θα χρειαστεί για Πάρο, 206 για Κεφαλονιά ενώ για Ρόδο δεν φθάνουν ούτε χίλια ευρώ.

Αν στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προσθέσουμε, διαμονή, διατροφή και διασκέδαση και χωρίς σπατάλες μία τετραμελή οικογένεια θα χρειαστεί τουλάχιστον 2.500 ευρώ για διακοπές εφτά ημερών σε νησί. Δηλαδή περίπου τρεις κατώτατους μισθούς για μια εβδομάδα ξεκούρασης και ξεγνοιασιάς.

Advertisement

Το θέμα όμως αποκτά και εκλογική διάσταση καθώς όσοι δεν έχουν εγγραφεί στην επιστολική ψήφο θα πρέπει για να ψηφίσουν να ξεπαραδιαστούν.

Ποιος ρυθμίζει τις τιμές

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, κλήθηκε να απαντήσεις για τις τιμές των εισιτηρίων που τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί.

Τόνισε (ΕΡΤ) ότι μέσω του παρατηρητηρίου τιμών που λειτουργεί στο υπουργείο γίνονται συστάσεις στις ακτοπλοϊκές εταιρείες ενώ προειδοποίησε ότι «αν χρειαστεί θα καταλήξουμε στην παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού».

Απαντώντας σε ερώτηση ποιος ρυθμίζει τις τιμές ο κ. Στυλιανίδης απάντησε ότι το κράτος δεν μπορεί να παρέμβει γιατί η αγορά είναι ελεύθερη.

«Δεν μπορεί να παρέμβει το κράτος και να επιβάλει τιμές. Θα ήταν και λάθος» είπε επισημαίνοντας ότι η ουσία είναι να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός. Δεν παρέλειψε να πει ότι «μέχρι τώρα οι τιμές στα συμβατικά πλοία είναι λογικές».

Advertisement

Η Αλόννησος πληρώνει στα «κάγκελα»

Σαν να μην έφτανε αυτό η φετινή καλοκαιρινή χρονιά «δυστυχώς εξελίσσεται καταστρεπτική οικονομικά για την τοπική κοινωνία της Αλοννήσου» αναφέρει η Συντονιστική Επιτροπή Επαγγελματιών Τουρισμού του νησιού των Σποράδων που κρίνουν ως αιτία για αυτό «τη συνδεσιμότητα του νησιού μας με την  χερσαία Ελλάδα».

Η κατάσταση για το καλοκαίρι του 2024 «με την καθυστέρηση της ανάρτησης των  δρομολογίων, μας έχει στερήσει ήδη 2 μήνες και μας έχει κοστίσει πολλές ακυρώσεις και  μείωση επισκεπτών, αυτό συνεπάγεται μεγάλη απώλεια εσόδων», λένε.

Επιπλέον, «η επί χρόνια επιδοτούμενη γραμμή που συνδέει την Θεσσαλονίκη και όλη τη  Βόρεια Ελλάδα με τις Σποράδες, βρίσκεται ακόμα στα αζήτητα».

Αναστάτωση έχει προκληθεί και στην τοπική κοινωνία του Αγίου Κωνσταντίνου και γενικότερα της Φθιώτιδας από την ξαφνική απόφαση διακοπής των θαλάσσιων δρομολογίων από το λιμάνι της Λοκρίδας προς τα νησιά των Σποράδων.

Advertisement

Περισσότερα Εδω

Advertisement
BANNER 300X250
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement
Advertisement sogabros
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Μετάβαση στο περιεχόμενο