ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναυτιλία: Γιατί τα πλοία – γίγαντες προτιμούν την Ευρώπη
Ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «megamax» (MGX) στα τέλη του περασμένου μήνα ξεπέρασε το όριο των 4,00 εκατ the ως προς τη συνολική χωρητικότητα φτάνοντας τα 4,01 εκατ. the.
Τουλάχιστον 186 πλοία της ποικιλίας «MGX-24» και της ελαφρώς μικρότερης ποικιλίας «MGX-23» βρίσκονται επί του παρόντος σε υπηρεσία, με 43 περισσότερα πλοία και 1,25 εκατ. teu υπό παραγγελία, υπολογίζει η Alphaliner.
Τα τελευταία χρόνια, τα πλοία «megamax» έχουν γίνει η ραχοκοκαλιά του εμπορίου Ασίας – Ευρώπης, εκτοπίζοντας αργά αλλά σταθερά τα πλοία neo-panamax («NPX») από τα κορυφαία δρομολόγια των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών.
Τα πλοία «γίγαντες» παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά από τη Maersk το 2013, όταν το MAERSK McKINNEY MOLLER 18.340 teu εντάχθηκε στον στόλο. Η χωρητικότητα των «megamax» έφτασε τα 1.00 εκατ. teu τον Απρίλιο του 2017, τα 2.00 εκατ. teu τον Ιούλιο του 2019 και τα 3.00 εκατ. teu τον Οκτώβριο του 2017.
Στη συνέχεια ο ρυθμός των παραγγελιών για πλοία «megamax» επιβραδύνθηκε με τος ναυτιλιακές να στρέφονται σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σήμερα, τα πλοία «MGX» κυριαρχούν στις θαλάσσιες γραμμές Ασίας – Ευρώπης / Μεσόγειου, όπου είναι δρομολογημένα 179 από τα 186 πλοία. Συνδυασμένα, αποτελούν 3,88 εκατ teu χωρητικότητας, περίπου το 54% της συνολικής χωρητικότητας 7,2 εκατ teu που δρομολογείται στην περιοχή.
Αυτοί οι αριθμοί δείχνουν ότι, παρά κάποιες δοκιμές στον Ειρηνικό και αλλού, η μεγαλύτερη κατηγορία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δρομολογείται σχεδόν αποκλειστικά μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Ευρώπης. Μόνο επτά πλοία βρίσκονται σε υπηρεσία μεταξύ Άπω Ανατολής και Μέσης Ανατολής.
Οι μεγαλύτερες αποστάσεις και το γεγονός ότι οι προσεγγίσεις των μεγάλων πλοίων κατανέμονται πιο «ομοιόμορφα» μεταξύ των βασικών λιμένων της Ευρώπης σε σύγκριση για παράδειγμα με τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, όπου τα πλοία συχνά προσεγγίζουν μόνο ένα λιμάνι, καθιστούν σύμφωνα με την Alphaliner, την διαδρομή Ασία-Ευρώπη ιδανική για τα πλοία «megamax».
Ωστόσο, η Alphaliner εκτιμά ότι ορισμένα πλοία της κλάσης «MGX-23» αργά ή γρήγορα θα εισέλθουν στο εμπόριο Ασίας – Ανατολικής Ακτής ΗΠΑ.
Πηγή: ΟΤ
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ώρες ago
Αλέξανδρος Γιωτόπουλος: Στο νοσοκομείο με πνευμονική εμβολή ο καταδικασμένος ως αρχηγός της 17 Νοέμβρη
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ώρες ago
Αυτές είναι οι χώρες που κινδυνεύουν περισσότερο από διαρρήξεις – Σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα!
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ14 ώρες ago
ΠΑΣΟΚ: Χωρίς να ξεδιπλώσουν πλήρως την ατζέντα τους οι έξι υποψήφιοι μίλησαν για την επόμενη μέρα
-
ΕΛΛΑΔΑ11 ώρες ago
Γλυφάδα: Σοκάρουν οι λεπτομέρειες του άγριου ξυλοδαρμού της 14χρονης από συνομήλικες – Ο εφιάλτης που βίωνε
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ4 ώρες ago
Μάντζος: Η Ελλάδα δεν μπορεί να μείνει παθητικός παρατηρητής της τουρκικής προκλητικότητας σε Αιγαίο και Κύπρο
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ3 ώρες ago
Γλαβίνας: Ο χαμένος του debate του ΠΑΣΟΚ είναι η Νέα Δημοκρατία
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ22 ώρες ago
Άλμα 50% στα έσοδα της Ρωσίας από πετρέλαιο και φυσικό αέριο
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ23 ώρες ago
Μητσοτάκης στο CNN: Η λύση στο μεταναστευτικό δεν είναι να παραβιάσουμε μονομερώς τη συνθήκη Σέγκεν