Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής χάρισε 600 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ»

Published

on

4142433 620x350.jpg

Στην απάλειψη υποχρέωσης επενδύσεων 600 εκατ. ευρώ από τη Hellenic Train είχε προχωρήσει ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή».

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Αυγή», «η κυβέρνηση της ΝΔ διά του αρμόδιου υπουργού Κ. Αχ. Καραμανλή χάρισε σχεδόν 600 εκατ. ευρώ στη Hellenic Train, που περιλαμβανόταν ως υποχρέωση επενδύσεων εκ μέρους της ιταλικής εταιρείας σε δύο αδιαμφισβήτητα γραπτά τεκμήρια: στο μνημόνιο συνεργασίας, που υπέγραψε τον Νοέμβριο του 2019 το υπουργείο Μεταφορών με την Hellenic Train, αλλά και στο προσχέδιο της σύμβασης για τις άγονες γραμμές, που κατατέθηκε την 1η Δεκεμβρίου του 2020 στο υπουργείο Μεταφορών, υπογεγραμμένο μάλιστα από την ίδια την ιταλική εταιρεία μετά από έναν ολόκληρο χρόνο διαπραγμάτευσης».

«Απαλείφθηκε από την τελική σύμβαση που υπογράφηκε  η υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης να ολοκληρώσει τα πολύτιμα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο»

Κατά το ίδιο ρεπορτάζ, «οι επενδύσεις που υποχρεούται να υλοποιήσει η Hellenic Train προς όφελος του Δημοσίου στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης των άγονων γραμμών, με συνολική επιδότηση από το ελληνικό κράτος 930 εκατ. ευρώ σε βάθος 15ετίας, ανέρχονται κατ’ ελάχιστον σε 645 εκατ. ευρώ και κατά μέγιστο σε 810 εκατ. ευρώ».

Σύμφωνα με τα έγγραφα που παρουσιάζει η εφημερίδα, «το γεγονός ότι στη σύμβαση που υπογράφηκε μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Ηellenic Train τον Απρίλιο του 2022 (και επικυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του ίδιου έτους) έκαναν φτερά κοντά στα 600 εκατ. ευρώ από τις αρχικά συμφωνημένες επενδύσεις της ιταλικής εταιρείας».

«Η μη ολοκλήρωση δύο έργων συντέλεσε στο να μην είναι εφικτή η αποτροπή της τραγωδίας των Τεμπών»

Ακολούθως στο ρεπορτάζ τονίζεται ότι «εκτός, όμως, από το τεράστιο ποσό, απαλείφθηκε από την τελική σύμβαση που υπογράφηκε κάτι ίσως ακόμη πιο σημαντικό: η υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης να ολοκληρώσει τα πολύτιμα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο. Όπως καταγράφεται αδιαμφισβήτητα στο προσχέδιο της σύμβασης, στο άρθρο 20.4. ορίζεται σαφώς ότι προκειμένου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ να πραγματοποιήσει τις παραγγελίες νέου Τροχαίου Υλικού, καθώς και την ανακαίνιση εγκαταστάσεων συντήρησης, πρέπει να υπάρξει και η ανάλογη δέσμευση εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου, με σαφές χρονοδιάγραμμα για την εκτέλεση και τη θέση σε λειτουργία μιας σειράς έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη είτε προγραμματίζεται να εκτελεστούν, με τα δύο πρώτα εκ των οποίων να είναι:

Advertisement

* «1. Ολοκλήρωση της σηματοδότησης στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021» και

* «2. Θέση σε λειτουργία του ETCS στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 10005 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021».

Κατά την εφημερίδα, «τα δύο συγκεκριμένα έργα, η μη ολοκλήρωση των οποίων συντέλεσε στο να μην είναι εφικτή η αποτροπή της τραγωδίας των Τεμπών».

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ εδώ.

Περισσότερα Εδω

Advertisement
Advertisement
BANNER ΠΑΝΘΕΣΑΛΛΙΚΗ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ver1 01
BANNER 300X250
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement
Advertisement sogabros
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Μετάβαση στο περιεχόμενο