ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Καταθέτει ο Κώστας Αχ. Καραμανλής στην Εξεταστική για τα Τέμπη – Αναμονή από συγγενείς και Επιτροπή
Στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών» θα καταθέσει σήμερα Τρίτη 13 Φεβρουαρίου ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής.
Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής ήταν υπουργός της κυβέρνησης Μητσοτάκη όταν συνέβη το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα. Η κατάθεσή του θα πραγματοποιηθεί στις 10:00.
Οι απαντήσεις που θα δώσει ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τόσο από την Επιτροπή όσο και από τους συγγενείς των θυμάτων.
Μια σειρά τραγικών λαθών και παραλήψεων, καθώς και παράνομων ενεργειών υπογράμμισε ο πρόεδρος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων -που εξέδωσε το πόρισμα Γεραπετρίτη- Ιωάννης Χαλκιάς, καταθέτοντας στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Όπως τόνισε ο κ. Χαλκιάς η μετάταξη του σταθμάρχη της Λάρισας ήταν «προδήλως παράνομη», καθώς είχε ξεπεράσει το ηλικιακό όριο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, η αίτηση του σταθμάρχη «έπρεπε να πεταχτεί στα σκουπίδια», μιας και ο σταθμάρχης ήταν 58 ετών, όταν το ηλικιακό όριο ήταν τα 48 έτη.
Για κάλυψη «προσωπικών αναγκών» μέσω της κινητικότητας στο Δημόσιο μίλησε ο Ιωάννης Χαλκιάς
Αντιθέτως, η αίτηση έγινε δεκτή, το αρμόδιο τριμελές συμβούλιο και η αρμόδια επιτροπή είχαν εγκρίνει τη μετάταξη, η οποία ολοκληρώθηκε με την υπουργική απόφαση του τότε υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Παράλληλα, ο Ιωάννης Χαλκιάς υπογράμμισε ότι η κινητικότητα στο Δημόσιο πολλές φορές δεν καλύπτει ανάγκες της υπηρεσίας, αλλά «προσωπικές ανάγκες».
Οι ευθύνες και το ETCS
Επίσης, ο κ. Χαλκιάς αναφέρθηκε στις ευθύνες που είχαν τα εμπλεκόμενα πρόσωπα, όπως ο σταθμάρχης και οι μηχανοδηγοί των δύο αμαξοστοιχιών, τονίζοντας ότι φέρουν «θανάσιμες ευθύνες» για το δυστύχημα.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο κ. Χαλκιάς συμπλήρωσε ότι ο μηχανοδηγός έπρεπε να σταματήσει την αμαξοστοιχία και ότι η συνεννόηση του, με τον σταθμάρχη ήταν «καφενειακή».
Επισήμανε επίσης ότι «και οι μηχανοδηγοί (έπρεπε) να τηρούν ευλαβικά τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, που, παρότι έχει τα χάλια του, θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί το ατύχημα».
«Ευθύνες ο σταθμάρχης, ευθύνες ο επιθεωρητής που τον όρισε, και (τον άφησε) μόνο του, ευθύνες ενδεχομένως οι άλλοι δύο σταθμάρχες που έφυγαν αντί για τις 11 η ώρα νωρίτερα, ευθύνες στη διεύθυνση κίνησης του ΟΣΕ, στη διεύθυνση προσωπικού, ευθύνες στην ΕΡΓΟΣΕ, ευθύνες προφανώς στη ΡΑΣ, ευθύνες προφανώς στην Hellenic Train γιατί ακριβώς και οι μηχανοδηγοί της είχαν ευθύνη στο όλο δυστύχημα, ευθύνη προφανώς και στο υπουργείο διότι ως εποπτεύoν όλου του τομέα των σιδηροδρόμων προφανώς κάποια πράγματα έπρεπε να έχουν γίνει καλύτερα, κάποιες ρυθμίσεις έπρεπε να είναι πιο επιτυχείς» συμπλήρωσε.
Παράλληλα, σε ερώτηση για το εάν είχε αποφευχθεί το τραγικό δυστύχημα αν λειτουργούσε το σύστημα αυτόματης πέδησης, ο πρόεδρος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων τόνισε ότι το ETCS «θα είχε σταματήσει το τρένο».
-
ΕΛΛΑΔΑ20 ώρες ago
Ανάβυσσος: Ένας 28χρονος και μια 30χρονη τα θύματα του τροχαίου – Η μηχανή τους είχε δηλωθεί κλεμμένη
-
ΕΛΛΑΔΑ12 ώρες ago
Φωτιά τώρα στην Καρδίτσα |
-
ΚΟΣΜΟΣ22 ώρες ago
Κίνα: Δύο νεκροί και δεκάδες τραυματίες από τον σούπερ τυφώνα Γιάγκι
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ17 ώρες ago
Δημοσκόπηση: Εκλογές για νέο πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ θέλουν 6 στους 10 – Φόβοι για νέα διάσπαση λέει το 83%
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ18 ώρες ago
Συνάντηση με τον αντικαγκελάριο της Γερμανίας Robert Habeck είχε ο Μητσοτάκης
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ14 ώρες ago
ΣΥΡΙΖΑ: Υποψήφιος πρόεδρος ο Πολάκης, στηρίζει την πρόταση μομφής
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ17 ώρες ago
Επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στα περίπτερα της ΔΕΘ
-
ΕΛΛΑΔΑ13 ώρες ago
Φωτιά τώρα στον XYTΑ Κυθήρων – Άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής