AUTO-MOTO
Επίσημο: Όλα τα νέα αυτοκίνητο από τον Ιούλιο θα εξοπλίζονται με “μαύρο κουτί” καταγραφής
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Τα καταγραφικά πτήσεων, κοινώς γνωστά ως μαύρα κουτιά, καθιερώθηκαν από τις αεροπορικές εταιρίες στα τέλη της δεκαετίας του 1960, ώστε σε περίπτωση ατυχήματος, να παρέχουν περισσότερες πληροφορίες. Από τον Ιούλιο του 2024, μια παρόμοια συσκευή θα καταστεί υποχρεωτική σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Από τον Ιούλιο του 2024, όλα τα νέα αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να είναι εξοπλισμένα με έναν “καταγραφέα δεδομένων συμβάντων” (EDR). Η απαίτηση αυτή ισχύει για τα επιβατικά αυτοκίνητα που υπάγονται στην κατηγορία M1, τα οποία μπορούν να φιλοξενήσουν έως και οκτώ θέσεις επιβατών, εκτός από τη θέση του οδηγού. Επιπλέον, τα επαγγελματικά οχήματα που κατηγοριοποιούνται ως κατηγορία N1, συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών και των φορτηγών που δεν υπερβαίνουν τα 3.500 κιλά, θα πρέπει επίσης να είναι εξοπλισμένα με αντίστοιχη τεχνολογία.
Τι κάνει ο καταγραφέας δεδομένων συμβάντων (EDR);
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Ένα EDR μπορεί να βοηθήσει τις αρχές να καταλάβουν τι ακριβώς συνέβη αναλύοντας τα δεδομένα που είναι αποθηκευμένα. Η συσκευή καταγράφει ορισμένες παραμέτρους για σύντομο χρονικό διάστημα – πέντε δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση και 0,3 δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση.
Ένα EDR καταγράφει και αποθηκεύει τα ακόλουθα δεδομένα: ταχύτητα, πέδηση, θέση και κλίση του αυτοκινήτου στο δρόμο και πώς αντιδρούν τα ενσωματωμένα συστήματα ασφαλείας. Επιπλέον, ένα EDR αναλύει εάν ενεργοποιείται το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης – το eCall έγινε υποχρεωτικό στην ΕΕ τον Απρίλιο του 2018. Αποθηκεύει επίσης τις πληροφορίες που αφορούν τη μάρκα και το μοντέλο του οχήματος, καθώς και τον εγκατεστημένο εξοπλισμό.
Ενσωματωμένο στη μονάδα ελέγχου των αερόσακων, το EDR δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί χειροκίνητα καθώς ενεργοποιείται αυτόματα όταν ενεργοποιούνται οι αερόσακοι και οι εντατήρες ζωνών ασφαλείας. Επιπλέον, αρχίζει να καταγράφει όταν ανοίγει το ενεργό καπό του οχήματος ή όταν υπάρχει αλλαγή της ταχύτητας στην πλευρική ή διαμήκη κατεύθυνση άνω των 8 km/h εντός 0,15 δευτερολέπτων.
Η λήψη των πληροφοριών μπορεί να γίνει μέσω OBD, αλλά εάν η θύρα καταστραφεί κατά τη σύγκρουση, οι πληροφορίες πρέπει είναι προσβάσιμες και απευθείας από το μαύρο κουτί.
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ10 ώρες ago
Σοκ στην Σκιαθο – Έφυγε η Αναστασία Τζιαφα
-
ΕΛΛΑΔΑ13 ώρες ago
Καιρός: Άνοιξαν οι ουρανοί στην Αθήνα – Οι περιοχές που θα χτυπηθούν πιο σοβαρά
-
ΕΛΛΑΔΑ16 ώρες ago
Ιορδάνης Χασαπόπουλος: Με παγκρεατίτιδα στο νοσοκομείο
-
ΕΛΛΑΔΑ17 ώρες ago
Πάτρα: Πρώτη αποβολή για χρήση κινητού – Καταχρηστική η συμπεριφορά της διευθύντριας, λένε οι γονείς
-
ΕΛΛΑΔΑ12 ώρες ago
Αιγάλεω: Μοτοσικλετιστής παρέσυρε και εγκατέλειψε 6χρονο – Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ24 ώρες ago
Tupperware: Η 78χρονη εταιρεία ρίχνει «αυλαία», αλλά ο θρύλος της μένει ακόμα εδώ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ12 ώρες ago
JP Morgan: Ο Τζέιμι Ντίμον «ανησυχεί» και παρεμβαίνει για επιτόκια και ύφεση στις ΗΠΑ – Ο λόγος
-
VIDEO12 ώρες ago
Σε επιφυλακή η Περιφέρεια για την κακοκαιρία. Επιδείνωση του καιρού και ενδεχόμενο χαλαζοπτώσεων