ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΕΟΣΟΕ: Στους νεαρούς καταναλωτές αρέσουν τα κρασιά με διασκεδαστικές ετικέτες
Κάθε ετικέτα κρασιού έχει τον δικό της στόχο μάρκετινγκ. Ένα προφανές γεγονός που αξίζει να θυμούνται οι επαγγελματίες όταν θα μπουν στον πειρασμό να εκσυγχρονίσουν υπερβολικά τις συσκευασίες τους για να προσελκύσουν νέους καταναλωτές, οι οποίοι δεν ζητούν τόσα πολλά.
Αllegro… ma non troppo! Σύγχρονες, εκλεπτυσμένες και παράξενες ετικέτες, αλλά όχι για όλους τους στόχους και τις περιστάσεις κατανάλωσης, επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ σε σχετική ανάρτησή της. Αυτό είναι ένα από τα μαθήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την Opinion Way για τους Vignerons Indépendants (Ανεξάρτητους Οινοποιούς) στις 8 και 9 Νοεμβρίου 2023 σε δείγμα 1.007 ατόμων, αντιπροσωπευτικών του γαλλικού πληθυσμού ηλικίας 18 ετών και άνω (με μέθοδο ποσόστωσης).
Μεταξύ 18 και 35 ετών, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εκτιμά τις ετικέτες που ξεφεύγουν από τους κώδικες του κρασιού μέσω των σχεδίων και των λογοπαίγνιων τους. Αλλά αυτή η ελκυστικότητα για φαντεζί οινοποιήσεις περιορίζεται σε εορταστικά ποτά και κρασιά με φίλους.
Μεταξύ 18 και 35 ετών, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εκτιμά τις ετικέτες που ξεφεύγουν από τους κώδικες του κρασιού μέσω των σχεδίων και των λογοπαίγνιων τους
«Σε αντίθεση με τις προκατασκευασμένες ιδέες που μας οδηγούν να υποθέσουμε ότι η ετικέτα πρέπει να απελευθερωθεί εντελώς από την παράδοση για να προσελκύσει νέο-καταναλωτές και νέους, η έρευνα δείχνει ότι εάν αυτή η νέα γενιά (1 νέος στους 2) αποδεχτεί νέους κώδικες, τους περιορίζει στην κατανάλωση μεταξύ φίλων (42%) και σε κρασιά κάτω των 10 ευρώ (31%)» αναφέρει η έρευνα, προσθέτοντας ότι «μετά την ηλικία των 35 ετών, μόνο το 9% σχεδιάζει να αγοράσει ένα κρασί άνω των 20 ευρώ με πρωτότυπη ετικέτα» και ότι «πάνω από το 80% των άνω των 65 προτιμούν την παράδοση» στις ετικέτες. Συνολικά, το 85% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «οι λιτές ετικέτες είναι πιο ενθαρρυντικές για αγορά, πολύ πιο μπροστά από τις υπερβολικές ετικέτες (12%)».
Η σημασία της αισθητικής
Ευαίσθητοι στις εικονοκλαστικές ετικέτες, οι οποίες μπορούν να βρεθούν συχνά στη γκάμα στις μπίρες craft, οι νέοι και περιστασιακοί καταναλωτές προσαρμόζουν τις αγορές τους στις θεσμοθετημένες ετικέτες για τις ανάγκες ενός οικογενειακού γεύματος ή πιο επίσημων στιγμών από ένα απεριτίφ με φίλους.
Πρέπει να πούμε ότι όλες οι ηλικίες δίνουν σημασία στις ετικέτες (64%) και τις θεωρούν έναυσμα για αγορές (69%). Γνωρίζοντας ότι «η αναφορά στο κτήμα (75%) και στον οινοποιό (47%) παραμένει ουσιαστική» η έρευνα αναδεικνύει και το εξής: οι τακτικοί καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στην εμφάνιση του μπουκαλιού (77%) από τους περιστασιακούς καταναλωτές (72%) και τους μη καταναλωτές (52%), αναδεικνύοντας ότι η σημασία της αισθητικής ισχύει ακόμη για τους γνώστες.
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ9 ώρες ago
Σοκ στην Σκιαθο – Έφυγε η Αναστασία Τζιαφα
-
ΕΛΛΑΔΑ12 ώρες ago
Καιρός: Άνοιξαν οι ουρανοί στην Αθήνα – Οι περιοχές που θα χτυπηθούν πιο σοβαρά
-
ΕΛΛΑΔΑ15 ώρες ago
Ιορδάνης Χασαπόπουλος: Με παγκρεατίτιδα στο νοσοκομείο
-
ΕΛΛΑΔΑ16 ώρες ago
Πάτρα: Πρώτη αποβολή για χρήση κινητού – Καταχρηστική η συμπεριφορά της διευθύντριας, λένε οι γονείς
-
ΕΛΛΑΔΑ11 ώρες ago
Αιγάλεω: Μοτοσικλετιστής παρέσυρε και εγκατέλειψε 6χρονο – Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ23 ώρες ago
Tupperware: Η 78χρονη εταιρεία ρίχνει «αυλαία», αλλά ο θρύλος της μένει ακόμα εδώ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ11 ώρες ago
JP Morgan: Ο Τζέιμι Ντίμον «ανησυχεί» και παρεμβαίνει για επιτόκια και ύφεση στις ΗΠΑ – Ο λόγος
-
VIDEO11 ώρες ago
Σε επιφυλακή η Περιφέρεια για την κακοκαιρία. Επιδείνωση του καιρού και ενδεχόμενο χαλαζοπτώσεων